Marka Grohe na targach ISH we Frankfurcie  (1).jpg

Marka GROHE na targach ISH 2025 we Frankfurcie

Na tegorocznych targach ISH marka Grohe potwierdza obietnicę “Pure Freude an Wasser”, czyli zapewnianie...

26 mar 2025

Podczas targów ISH we Frankfurcie marka GROHE zaprezentowała innowacyjne rozwiązania sanitarne, zgodnie z obietnicą Pure Freude an Wasser w oparciu o cztery filary: jakość, technologię, design i zrównoważony rozwój. Poza innowacyjnymi produktami, które są odpowiedzią na potrzeby konsumentów, zaprezentowano także wyniki ankiety GROHE Water Insights 2025.


"Branża sanitarna stoi dzisiaj przed wieloma wyzwaniami. W zachodzących na rynku zmianach dostrzegamy jednak szansę. Widzimy ją w zauważalnej wśród konsumentów tendencji do poszukiwania nie tylko produktów, ale także idącej za nimi wartości dodanej w postaci przyjemnych doświadczeń. Łazienka przekształciła się w miejsce dbania o dobre samopoczucie, podczas gdy kuchnia pozostaje sercem każdego domu, w którym tętni życie. Obecność marki GROHE w tych dwóch kluczowych przestrzeniach odgrywa ważną rolę w życiu konsumentów. Dlatego wychodzimy poza sferę funkcjonalności, żeby zmieniać codzienny kontakt z wodą w zaciszu domu w chwile pełne radości, relaksu oraz budowania i wzmacniania więzi. W misji tej pozostajemy wierni filarom naszej marki oraz obietnicy 'Pure Freude an Wasser'. Dlatego chcemy poprawiać codzienne doświadczenia związane z wodą poprzez jakość naszych produktów, technologię opartą na korzyściach dla konsumentów, nagradzany design oraz silne zaangażowanie w zrównoważony rozwój bez kompromisów w postaci utraty komfortu, czyli inaczej Pure Freude an Wasser - radości korzystania z wody.” - mówi Bijoy Mohan, Leader LIXIL International.

Marka Grohe na targach ISH we Frankfurcie  (3).jpg
Fot. materiały prasowe GROHE

Podczas wydarzenia zaprezentowano koncepcję GROHE Aqua Intelligence® , która stawia konsumenta w centrum działań marki, jest napędzana badaniami oraz informacjami zwrotnymi od konsumentów.


Na szczególną uwagę zasługują rozwiązana zaprojektowane z myślą o branży beauty i wellness GROHE Purefoam, rewolucyjny generator piany do prysznica przekształca specjalnie opracowane mydło do ciała w ciepłą, aksamitną pianę, otulającą ciało niczym kokon. System prysznicowy GROHE Rainshower Aqua Pure redefiniuje łazienkę jako przestrzeń  domowego spa. Zintegrowany w baterii termostatycznej filtr usuwa chlor i nieprzyjemny zapach z wody płynącej ze słuchawki prysznicowej, dbając w innowacyjny sposób o delikatną skórę oraz włosy.

Marka Grohe na targach ISH we Frankfurcie  (2).jpg
Fot. materiały prasowe GROHE

Innowacyjne produkty

Marka GROHE nieustannie opracowuje rozwiązania, które ułatwiają prowadzenie bardziej ekologicznego stylu życia, który nie jest obciążający dla domowego budżetu i nie wiąże się z koniecznością rezygnacji z codziennego komfortu. Podczas targów we Frankfurcie zaprezentowano kilka nowych rozwiązań.


GROHE Rapido Heat Recovery, zbiera ciepłą wodę z odpływu i przepompowuje ją przez oddzielną instalację, otaczającą dopływ zimnej wody. To pozwala na oddanie resztkowego ciepła do prysznica. Prowadzi to do zmniejszenia kosztów energii oraz emisji CO2 nawet o 48%.


GROHE Everstream, czyli prysznic z funkcją recyrkulacji wody w higieniczny sposób ponownie wykorzystuje wodę, redukując tym samym emisję dwutlenku węgla o nawet 70% oraz koszty o nawet 65 %.


GROHE AquaForce integruje unikatowy element w deszczownicy, zwiększający odczuwany przepływ wody stanowi idealne rozwiązanie dla regionów z ograniczeniami ciśnienia wody.

Marka Grohe na targach ISH we Frankfurcie  (1).jpg
Fot. materiały prasowe GROHE

Raport GROHE Water Insights 2025

Podczas targów zaprezentowano raport dotyczący świadomości oszczędzania wody. Marka GROHE przeprowadziła ankietę wśród ponad 20 000 osób w całej Europie, USA i na Bliskim Wschodzie, aby lepiej zrozumieć potrzeby konsumentów i ich pogląd na wodę jako jeden z najcenniejszych zasobów naturalnych


Ankieta GROHE Water Insights 2025 zwraca uwagę na kontrast pomiędzy świadomością Europejczyków dotyczącą niedoboru wody a ich znacznym niedoszacowaniem własnego zużycia wody. Pomimo że 66% Europejczyków spodziewa się przyszłych niedoborów wody, a 87% ceni oszczędne korzystanie z wody, to aż 79% z nich błędnie określa własne zużycie, przy czym 22% uważa, że wynosi ono od jednego do dziesięciu litrów dziennie, podczas gdy rzeczywista średnia wynosi 144 litry[1] na dzień. 


Mimo że większość Europejczyków ceni oszczędzanie wody w gospodarstwie domowym, ponad jedna trzecia wciąż nie zainstalowała armatury z funkcją oszczędzania wody. Osoby, które nie planują wdrożyć takich rozwiązań wskazują na trzy główne przeszkody: wysoki ich zdaniem koszt produktów oszczędzających wodę (28%), brak informacji (25%) i brak zainteresowania (24%).


Z danych zgromadzonych w ankiecie wynika, że blisko 28% respondentów z Polski planuje zainstalować rozwiązania oszczędzające wodę w swoim domu. 35% Polaków zauważa, że spłukiwanie toalety wiąże się z wysokim zużyciem wody, z czego 27% stara się oszczędzać wodę w tej strefie łazienki. Polacy w porównaniu do ogółu ankietowanych Europejczyków szacują, że ich dzienne zużycie wody w domu wynosi ok.150 litrów. 

[1] Europejska Agencja Środowiska