Podczas targów ISH we Frankfurcie marka GROHE zaprezentowała innowacyjne rozwiązania sanitarne, zgodnie z obietnicą Pure Freude an Wasser w oparciu o cztery filary: jakość, technologię, design i zrównoważony rozwój. Poza innowacyjnymi produktami, które są odpowiedzią na potrzeby konsumentów, zaprezentowano także wyniki ankiety GROHE Water Insights 2025.
"Branża sanitarna stoi dzisiaj przed wieloma wyzwaniami. W zachodzących na rynku zmianach dostrzegamy jednak szansę. Widzimy ją w zauważalnej wśród konsumentów tendencji do poszukiwania nie tylko produktów, ale także idącej za nimi wartości dodanej w postaci przyjemnych doświadczeń. Łazienka przekształciła się w miejsce dbania o dobre samopoczucie, podczas gdy kuchnia pozostaje sercem każdego domu, w którym tętni życie. Obecność marki GROHE w tych dwóch kluczowych przestrzeniach odgrywa ważną rolę w życiu konsumentów. Dlatego wychodzimy poza sferę funkcjonalności, żeby zmieniać codzienny kontakt z wodą w zaciszu domu w chwile pełne radości, relaksu oraz budowania i wzmacniania więzi. W misji tej pozostajemy wierni filarom naszej marki oraz obietnicy 'Pure Freude an Wasser'. Dlatego chcemy poprawiać codzienne doświadczenia związane z wodą poprzez jakość naszych produktów, technologię opartą na korzyściach dla konsumentów, nagradzany design oraz silne zaangażowanie w zrównoważony rozwój bez kompromisów w postaci utraty komfortu, czyli inaczej Pure Freude an Wasser - radości korzystania z wody.” - mówi Bijoy Mohan, Leader LIXIL International.

Podczas wydarzenia zaprezentowano koncepcję GROHE Aqua Intelligence® , która stawia konsumenta w centrum działań marki, jest napędzana badaniami oraz informacjami zwrotnymi od konsumentów.
Na szczególną uwagę zasługują rozwiązana zaprojektowane z myślą o branży beauty i wellness GROHE Purefoam, rewolucyjny generator piany do prysznica przekształca specjalnie opracowane mydło do ciała w ciepłą, aksamitną pianę, otulającą ciało niczym kokon. System prysznicowy GROHE Rainshower Aqua Pure redefiniuje łazienkę jako przestrzeń domowego spa. Zintegrowany w baterii termostatycznej filtr usuwa chlor i nieprzyjemny zapach z wody płynącej ze słuchawki prysznicowej, dbając w innowacyjny sposób o delikatną skórę oraz włosy.

Innowacyjne produkty
Marka GROHE nieustannie opracowuje rozwiązania, które ułatwiają prowadzenie bardziej ekologicznego stylu życia, który nie jest obciążający dla domowego budżetu i nie wiąże się z koniecznością rezygnacji z codziennego komfortu. Podczas targów we Frankfurcie zaprezentowano kilka nowych rozwiązań.
GROHE Rapido Heat Recovery, zbiera ciepłą wodę z odpływu i przepompowuje ją przez oddzielną instalację, otaczającą dopływ zimnej wody. To pozwala na oddanie resztkowego ciepła do prysznica. Prowadzi to do zmniejszenia kosztów energii oraz emisji CO2 nawet o 48%.
GROHE Everstream, czyli prysznic z funkcją recyrkulacji wody w higieniczny sposób ponownie wykorzystuje wodę, redukując tym samym emisję dwutlenku węgla o nawet 70% oraz koszty o nawet 65 %.
GROHE AquaForce integruje unikatowy element w deszczownicy, zwiększający odczuwany przepływ wody stanowi idealne rozwiązanie dla regionów z ograniczeniami ciśnienia wody.

Raport GROHE Water Insights 2025
Podczas targów zaprezentowano raport dotyczący świadomości oszczędzania wody. Marka GROHE przeprowadziła ankietę wśród ponad 20 000 osób w całej Europie, USA i na Bliskim Wschodzie, aby lepiej zrozumieć potrzeby konsumentów i ich pogląd na wodę jako jeden z najcenniejszych zasobów naturalnych
Ankieta GROHE Water Insights 2025 zwraca uwagę na kontrast pomiędzy świadomością Europejczyków dotyczącą niedoboru wody a ich znacznym niedoszacowaniem własnego zużycia wody. Pomimo że 66% Europejczyków spodziewa się przyszłych niedoborów wody, a 87% ceni oszczędne korzystanie z wody, to aż 79% z nich błędnie określa własne zużycie, przy czym 22% uważa, że wynosi ono od jednego do dziesięciu litrów dziennie, podczas gdy rzeczywista średnia wynosi 144 litry[1] na dzień.
Mimo że większość Europejczyków ceni oszczędzanie wody w gospodarstwie domowym, ponad jedna trzecia wciąż nie zainstalowała armatury z funkcją oszczędzania wody. Osoby, które nie planują wdrożyć takich rozwiązań wskazują na trzy główne przeszkody: wysoki ich zdaniem koszt produktów oszczędzających wodę (28%), brak informacji (25%) i brak zainteresowania (24%).
Z danych zgromadzonych w ankiecie wynika, że blisko 28% respondentów z Polski planuje zainstalować rozwiązania oszczędzające wodę w swoim domu. 35% Polaków zauważa, że spłukiwanie toalety wiąże się z wysokim zużyciem wody, z czego 27% stara się oszczędzać wodę w tej strefie łazienki. Polacy w porównaniu do ogółu ankietowanych Europejczyków szacują, że ich dzienne zużycie wody w domu wynosi ok.150 litrów.
[1] Europejska Agencja Środowiska