jeshoots-com-LtNvQHdKkmw-unsplash.jpg

Analiza branżowa: ilość kolekcji i produktów producentów płytek ceramicznych w ofercie sklepu online

Jak ilość prezentowanych i oferowanych kolekcji i SKU wpływają na popularność marek i produktów?

26 maj 2023

Po latach obecności w branży ceramicznej, eksperci Domni.pl wnikliwie przyglądają się rynkowi, analizują cyfry i zależności, wyciągają wnioski. Zgromadzone dane stają się wyjściem do ciekawych i inspirujących rozmów z producentami i osobami zajmującymi się szeroko pojętą branżą wyposażenia wnętrz. Analiza ma na celu motywację do zmian i poszukiwania kierunków rozwoju branży.


Przygotowana analiza została oparta na bazie produktów oferowanych w Domni.pl w kategorii płytek ceramicznych z wyłączeniem produktów (kolekcji) wycofanych. Do badania została wiec uwzględniona i policzona aktualnie dostępna oferta producentów. Nie brano pod uwagę kolekcji składających się tylko z jednego produktu. Pojedyncze indeksy zostały wliczone do ogólnej ilości SKU w danej marce.


Ilości oferowanych kolekcji i produktów w markach na dzień dzisiejszy przedstawiają się następująco:

  1. Ceramika Paradyż – 162 kolekcje, 1961 SKU
  2. Opoczno – 153 kolekcje, 832 SKU
  3. Cersanit – 128 kolekcji, 698 SKU
  4. Tubądzin – 91 kolekcji, 1146 SKU
  5. Cerrad – 81 kolekcji, 1154 SKU
  6. Azario – 73 kolekcje, 396 SKU
  7. Ceramika Domino – 68 kolekcji, 374 SKU
  8. Nowa Gala – 23 kolekcje, 400 SKU
  9. Vijo – 23 kolekcje, 76 SKU
  10. Ceramika Gres – 14 kolekcji – 91 SKU
image (3).png
image (5).png


Występują jeszcze 3 pomniejsze marki, które przypisane są do asortymentu płytek w kategorii elewacji kamiennych, mozaik i dekoracji ściennych. Można przyjąć, że w Domni funkcjonuje łączne 10 marek producenckich (w tym dwie marki własne Azario i Vijo). Łącznie prezentowanych i aktualnie funkcjonujących (niewycofanych) w kategorii płytek ceramicznych jest 816 kolekcji i 7128 produktów. Daje to średnią prawie 9 SKU na kolekcję.

poznaj_domni_otwierajace

Największą średnią ilość produktów w kolekcji, aż 17, ma marka Nowa Gala. Jest to wynikiem dużej ilości indeksów produktowych dla cokołów, stopnic, różnorodnych formatów i powierzchni płytek, a także bogatej kolorystyki produktów, które są  oferowane jako inwestycyjne.


W przypadku marek Paradyż i Cerrad duża ilość SKU wynika także z szerokiej oferty produktów elewacyjnych, na przykład płytek elewacyjnych i parapetów ceramicznych. Można zauważyć, że wśród dużych marek, ilość SKU na kolekcję wynosi około 12-14 produktów.


Uwagę zwracają zaskakujące wyniki marek Opoczno i Cersanit. Tutaj przy relatywnie wysokiej liczbie kolekcji, ilość produktów w serii jest mniejsza i SKU wynosi 5-6. Pomimo tego, obie marki są niedostrzegalne w rankingu populrności kolekcji producentów opublikowanym w dniu 12 maja 2023 na portalu LinkedIn.


Co ciekawe, miejsce na podium zajmuje Ceramika Domino z małą ilością SKU i kolekcji.


Wnioski, jakie możemy wsnuć z powyższej analizy, dowodzą, że ani ilość prezentowanych i oferowanych kolekcji, ani SKU, nie wpływają bezpośrednio na popularność marek i oferowanych produktów wśród klientów kupujących w sklepie Domni.