Po latach obecności w branży ceramicznej, eksperci Domni.pl wnikliwie przyglądają się rynkowi, analizują cyfry i zależności, wyciągają wnioski. Zgromadzone dane stają się wyjściem do ciekawych i inspirujących rozmów z producentami i osobami zajmującymi się szeroko pojętą branżą wyposażenia wnętrz. Analiza ma na celu motywację do zmian i poszukiwania kierunków rozwoju branży.
Przygotowana analiza została oparta na bazie produktów oferowanych w Domni.pl w kategorii płytek ceramicznych z wyłączeniem produktów (kolekcji) wycofanych. Do badania została wiec uwzględniona i policzona aktualnie dostępna oferta producentów. Nie brano pod uwagę kolekcji składających się tylko z jednego produktu. Pojedyncze indeksy zostały wliczone do ogólnej ilości SKU w danej marce.
Ilości oferowanych kolekcji i produktów w markach na dzień dzisiejszy przedstawiają się następująco:
- Ceramika Paradyż – 162 kolekcje, 1961 SKU
- Opoczno – 153 kolekcje, 832 SKU
- Cersanit – 128 kolekcji, 698 SKU
- Tubądzin – 91 kolekcji, 1146 SKU
- Cerrad – 81 kolekcji, 1154 SKU
- Azario – 73 kolekcje, 396 SKU
- Ceramika Domino – 68 kolekcji, 374 SKU
- Nowa Gala – 23 kolekcje, 400 SKU
- Vijo – 23 kolekcje, 76 SKU
- Ceramika Gres – 14 kolekcji – 91 SKU


Występują jeszcze 3 pomniejsze marki, które przypisane są do asortymentu płytek w kategorii elewacji kamiennych, mozaik i dekoracji ściennych. Można przyjąć, że w Domni funkcjonuje łączne 10 marek producenckich (w tym dwie marki własne Azario i Vijo). Łącznie prezentowanych i aktualnie funkcjonujących (niewycofanych) w kategorii płytek ceramicznych jest 816 kolekcji i 7128 produktów. Daje to średnią prawie 9 SKU na kolekcję.

Największą średnią ilość produktów w kolekcji, aż 17, ma marka Nowa Gala. Jest to wynikiem dużej ilości indeksów produktowych dla cokołów, stopnic, różnorodnych formatów i powierzchni płytek, a także bogatej kolorystyki produktów, które są oferowane jako inwestycyjne.
W przypadku marek Paradyż i Cerrad duża ilość SKU wynika także z szerokiej oferty produktów elewacyjnych, na przykład płytek elewacyjnych i parapetów ceramicznych. Można zauważyć, że wśród dużych marek, ilość SKU na kolekcję wynosi około 12-14 produktów.
Uwagę zwracają zaskakujące wyniki marek Opoczno i Cersanit. Tutaj przy relatywnie wysokiej liczbie kolekcji, ilość produktów w serii jest mniejsza i SKU wynosi 5-6. Pomimo tego, obie marki są niedostrzegalne w rankingu populrności kolekcji producentów opublikowanym w dniu 12 maja 2023 na portalu LinkedIn.
Co ciekawe, miejsce na podium zajmuje Ceramika Domino z małą ilością SKU i kolekcji.
Wnioski, jakie możemy wsnuć z powyższej analizy, dowodzą, że ani ilość prezentowanych i oferowanych kolekcji, ani SKU, nie wpływają bezpośrednio na popularność marek i oferowanych produktów wśród klientów kupujących w sklepie Domni.