Główną inspiracją przy tworzeniu tej wyjątkowej instalacji była estetyka i kultura śródziemnomorska oraz najnowsza kolekcja marki Roca – „Ona”.
„Roca uczestniczyła w Fuorisalone po raz pierwszy, a więc był to z pewnością strategiczny kamień milowy w długiej historii firmy” – mówił Marc Viardot, dyrektor ds. marketingu i projektowania w Grupie Roca. „Fuorisalone zamienia Mediolan w centrum globalnego biznesu projektowego, a więc nie mogło nas tam zabraknąć. Pokazaliśmy światu architektury i designu aspiracyjną stronę naszej marki. Instalacja „Influence” obrazuje bowiem pochodzenie Roca oraz jej głęboką wrażliwość na materiały i wzornictwo” – dodał.
Instalację zaprojektowało Cobalto Studio z Barcelony. Całość nawiązuje do tradycji architektonicznych basenu Morza Śródziemnego, które udało połączyć się ze współczesnymi trendami.
„Instalacja „Influence” to przestrzeń do refleksji, w której poprzez zmysły możemy znaleźć nić porozumienia z tym, co nas otacza”. – tak o wystawie mówi założyciel Cobalto Studio, Gabriel Escámez.
Podczas tworzenia instalacji architekci wykorzystali REDEXT – informacje dotyczące fal i pływów zebrane przez sieć boi u wybrzeży Minorki, analizując je i zaznaczając szzyty i doliny fal. Wyniki przełożyli na pulsujące fale złotego światła, przeplatające się z ciemnością, co odzwierciedla dokładne ruchy fal zarejestrowanych przez system REDEXT, dając wrażenie zanurzenia w wodach Morza Śródziemnego. Gabriel Escámez opisuje wynik jako: „zanurzenie w bijącym sercu, które znajduje się w głębi Mare Nostrum”.
Podczas prac nad projektem instalacji „Influence” wykorzystano materiały wielokrotnego użytku.
W instalacji „Influence” możemy odnaleźć wybrane elementy z kolekcji Roca „Ona”. Opływowe kształty, idea tworzenia przestrzeni współgrających z naturą w połączeniu z ciepłą kolorystyką staje się idealnym tłem dla nowej kolekcji ceramiki. Kolekcja „Ona” jest połączeniem innowacyjnego desigu i nowoczesnych technologi.