Laufen Mediolan (7).jpg

Nowy showroom Laufen w Mediolanie

Podczas Milan Design Week 2021 marka Laufen zaprezentowała artystyczną wystawę stworzoną przez Matteo...

27 wrz 2021

Nowa koncepcja showroomu Laufen nawiązuje do zlokalizowanych na całym świecie stref szwajcarskiego brandu. Przestrzeń zlokalizowana na drugim piętrze budynku w pobliżu Piazza della Scala, Duomo i Brera – miejsc związanych ze sztuką i designem została poddana gruntownej przemianie z okazji wrześniowej edycji Milan Design Week. Pierwotne wnętrza o powierzchni 125 mkw były dość ciemne, podzielone na wiele, małych pomieszczeń. Projekt renowacji zakładał połączenie pomieszczeń, stworzenie płynnego układu z czterema, głównymi obszarami: przedpokojem, strefą wystawienniczą, tarasem i antresolą.

Laufen Mediolan (5).jpg
Fot. materiały prasowe

Nowy showroom LAUFEN zaprojektowany przez Matteo Fioriniego i Studio LYS, gościł tymczasową instalację stworzoną przez tych samych projektantów pod prowokacyjnym tytułem: „Czy jestem otwarty?”. Wystawa dostępna była w dniach od 4 do 10 września. Cała koncepcja odchodzi od klasycznej konwencji prezentacji wnętrz łazienkowych – produkty LAUFEN zostały tu rozmieszczone w przestrzeni niczym rzeźby w galerii sztuki. Instalacja określiła w ten sposób wizję LAUFEN i chęć nawiązania, poprzez podobne strefy marki na całym świecie, dialogu pomiędzy sztuką, designem i architekturą.

Laufen Mediolan (4).jpg
Fot. materiały prasowe

W salonie została zaprezentowana także pierwsza, wirtualna strefa zaprojektowana przez projektantkę Annabelle Schneider we współpracy ze szwajcarskimi architektami Gabrielle Hächler i Andreasem Fuhrimannem. Na wewnętrznym dziedzińcu umieszczono dzieła międzynarodowego fotografa mody Hugo Comte'a, który sportretował modelki i modeli w projekcie zrealizowanym dla KARTELL by LAUFEN.


Laufen Mediolan (3).jpg
Fot. materiały prasowe

Nowa lokalizacja LAUFEN dołączyła do innych stref zaprojektowanych w ostatnich latach na całym świecie - w Pradze, Berlinie, Madrycie, Moskowie, Miami. Każda z nich – podobnie jak LAUFEN Forum w Szwajcarii – oferuje, poprzez szyte na miarę koncepcje i rozwiązania architektoniczne, inną interpretację marki i tożsamości szwajcarskiej firmy.


„W ten sposób każda przestrzeń staje się lokalnym nadawcą, który pomaga w kształtowaniu i przekazywaniu międzynarodowego programu, prezentując markę LAUFEN jako miejskie centrum debat kulturalnych. Odchodzimy od prestiżu. Zmierzamy w kierunku dialogu” – mówi Roger Furrer, Dyrektor Marketingu LAUFEN.


„Chcemy podkreślić doświadczenie marki jako spójną i holistyczną koncepcję, która tworzy sieć wszystkich naszych przestrzeni na całym świecie, a także strefę do badań, interpretacji i kwestionowania istniejących rozwiązań i koncepcji” – wyjaśnia Roger Furrer.

Laufen Mediolan (5).jpg
Fot. materiały prasowe
Laufen Mediolan (1).jpg
Fot. materiały prasowe
Laufen Mediolan (6).jpg
Fot. materiały prasowe
Laufen Mediolan (2).jpg
Fot. materiały prasowe

Projekt nowego showroomu LAUFEN autorstwa Matteo Fioriniego wraz ze Studio LYS pomyślany został jako nakładanie się splecionych ze sobą warstw, aby pokazać złożoność LAUFEN. Publiczność i klienci mogą więc poznawać markę, doświadczając jej w różnych aspektach – począwszy od produktów, szczegółów technicznych i wyrafinowanych materiałów, aż po instalacje obrazów i wideo. Wirtualny spacer po nowym showroomie dostępny jest na stronie: www.laufenspacemilano.com