Nowa koncepcja showroomu Laufen nawiązuje do zlokalizowanych na całym świecie stref szwajcarskiego brandu. Przestrzeń zlokalizowana na drugim piętrze budynku w pobliżu Piazza della Scala, Duomo i Brera – miejsc związanych ze sztuką i designem została poddana gruntownej przemianie z okazji wrześniowej edycji Milan Design Week. Pierwotne wnętrza o powierzchni 125 mkw były dość ciemne, podzielone na wiele, małych pomieszczeń. Projekt renowacji zakładał połączenie pomieszczeń, stworzenie płynnego układu z czterema, głównymi obszarami: przedpokojem, strefą wystawienniczą, tarasem i antresolą.
Nowy showroom LAUFEN zaprojektowany przez Matteo Fioriniego i Studio LYS, gościł tymczasową instalację stworzoną przez tych samych projektantów pod prowokacyjnym tytułem: „Czy jestem otwarty?”. Wystawa dostępna była w dniach od 4 do 10 września. Cała koncepcja odchodzi od klasycznej konwencji prezentacji wnętrz łazienkowych – produkty LAUFEN zostały tu rozmieszczone w przestrzeni niczym rzeźby w galerii sztuki. Instalacja określiła w ten sposób wizję LAUFEN i chęć nawiązania, poprzez podobne strefy marki na całym świecie, dialogu pomiędzy sztuką, designem i architekturą.
W salonie została zaprezentowana także pierwsza, wirtualna strefa zaprojektowana przez projektantkę Annabelle Schneider we współpracy ze szwajcarskimi architektami Gabrielle Hächler i Andreasem Fuhrimannem. Na wewnętrznym dziedzińcu umieszczono dzieła międzynarodowego fotografa mody Hugo Comte'a, który sportretował modelki i modeli w projekcie zrealizowanym dla KARTELL by LAUFEN.
Nowa lokalizacja LAUFEN dołączyła do innych stref zaprojektowanych w ostatnich latach na całym świecie - w Pradze, Berlinie, Madrycie, Moskowie, Miami. Każda z nich – podobnie jak LAUFEN Forum w Szwajcarii – oferuje, poprzez szyte na miarę koncepcje i rozwiązania architektoniczne, inną interpretację marki i tożsamości szwajcarskiej firmy.
„W ten sposób każda przestrzeń staje się lokalnym nadawcą, który pomaga w kształtowaniu i przekazywaniu międzynarodowego programu, prezentując markę LAUFEN jako miejskie centrum debat kulturalnych. Odchodzimy od prestiżu. Zmierzamy w kierunku dialogu” – mówi Roger Furrer, Dyrektor Marketingu LAUFEN.
„Chcemy podkreślić doświadczenie marki jako spójną i holistyczną koncepcję, która tworzy sieć wszystkich naszych przestrzeni na całym świecie, a także strefę do badań, interpretacji i kwestionowania istniejących rozwiązań i koncepcji” – wyjaśnia Roger Furrer.
Projekt nowego showroomu LAUFEN autorstwa Matteo Fioriniego wraz ze Studio LYS pomyślany został jako nakładanie się splecionych ze sobą warstw, aby pokazać złożoność LAUFEN. Publiczność i klienci mogą więc poznawać markę, doświadczając jej w różnych aspektach – począwszy od produktów, szczegółów technicznych i wyrafinowanych materiałów, aż po instalacje obrazów i wideo. Wirtualny spacer po nowym showroomie dostępny jest na stronie: www.laufenspacemilano.com