Do sprzedaży właśnie trafił „Słownik meblarski. Materiałoznawstwo nie tylko dla profesjonalistów”, napisany przez Wiesława Michalaka i wydany nadkładem Wydawnictwa meble.pl. Ilustrowany „Słownik Meblarski” jest cennym źródłem wiedzy nie tylko dla profesjonalistów, ale także pasjonatów i studentów kierunków projektowych. Książka autorstwa Wiesława Michalaka zawiera szczegółowe opisy terminologii związanej z meblarstwem i materiałoznawstwem, dzięki której możemy poznać rodzaje rozwiązań i konstrukcji mebli. Ogromną dawkę wiedzy zilustrowano bogatą szatą graficzną i licznymi fotografiami, dzięki którym czytelnicy mogą poznać wszystkie materiały stosowane w meblarstwie.
Książka traktuje problematykę materiałów szerzej, niż szkolenia, ale konstrukcja i idea są podobne. Zaczynam i kończę w podobny sposób. W tym sensie treść książki jest w pełni zdeterminowana strukturą, problemami i pytaniami, jakie pojawiały się w trakcie mojego kursu z materiałoznawstwa „Co jest lepsze?” - mówi Wiesław Michalak autor „Słownika meblarskiego”.

Dla kogo jest „Słownik meblarski”?
Jeśli kupcy, sprzedawcy i przedstawiciele handlowi nie mieli źródeł, aby uzupełnić swoją wiedzę na temat materiałów meblowych, to książka ta będzie na początek dobrą lekturą - przekonuje autor.
Ważne jest też, aby producenci i właściciele lub zarządzający firmami handlowymi, zarówno w kanale tradycyjnym, jak i e-commercowym, dostrzegali wagę kompetencji i rzetelnej informacji. W kanałach tradycyjnych, uważam, że kompetencja sprzedawców jest kluczowa - podkreśla Wiesław Michalak.
Książka stanowi ciekawą opowieść wytrawnego znawcy i sprzedawcy mebli, który niczym opowiadacz atrakcyjnych historii przedstawia mebel jako głównego bohatera i charakteryzuje wszystkie jego walory, wyłuskując cechy, które najlepiej będą odpowiadać na różne potrzeby i możliwości potencjalnych użytkowników - tak zrecenzował słownik prof. dr hab. inż. Jerzy Smardzewski, Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, Wydział Leśny i Technologii Drewna, Katedra Meblarstwa.

Pierwsza część o meblach skrzyniowych, druga o meblach tapicerowanych
Autor zwraca uwagę, że publikacja jest podzielona na 2 części. W pierwszej Wiesław Michalak omawia meble skrzyniowe (twarde), natomiast druga jest poświęcona meblom tapicerowanym. To uniwersalna pozycja, przydatna wszystkim branżom.
W mojej opinii jest ona doskonałym punktem wyjścia dla sprzedawców, przedstawicieli handlowych, ale również dla kupców, projektantów wnętrz, czasem chyba też technologów, konstruktorów, montażystów, stolarzy i copywriterów w sklepach internetowych. Uważam, że może być ważna dla trenerów wewnętrznych zajmujących się szkoleniami z materiałoznawstwa, a nawet dla klientów, którzy chcą kupować meble świadomie. Pisałem ją jednak przede wszystkim z myślą o sprzedawcach i przedstawicielach handlowych - wyjaśnia autor.
„Słownik meblarski. Materiałoznawstwo nie tylko dla profesjonalistów”, Wiesław Michalak, Wydawnictwo.meble.pl.
„Słownik meblarski” w liczbach
Książka „Słownik meblarski. Materiałoznawstwo nie tylko dla profesjonalistów” to:
- 336 stron;
- 7 rysunków;
- 9 tabel i wykresów;
- 1301 zdjęć. projektowymi
Końcowa część książki zawiera pytania, które sprawdzają zrozumienie treści. Czytelnicy otrzymują liczne testy do rozwiązania, dzięki którym mogą sprawdzić i usystematyzować zdobytą wiedzę.
Część nakładu książki została przekazana bezpłatnie do szkół, techników i uczelni wyższych z kierunkami, z myślą o edukacji przyszłych specjalistów i projektantów branży meblarskiej.
Partnerami publikacji są firmy: Häfele, Impress, Meble.pl, Meble Wójcik, Mochnik, Swiss Krono, Woodeco i Zadbano.


Książka jest już dostępna w sprzedaży w cenie 99,75 zł.
Można ją kupić za pośrednictwem Sklepu na portalu BIZNES.meble.pl
#SlownikMeblarskiKsiazka
#SlownikMeblarskiDlaKazdego

Informacje o autorze:
Wiesław Michalak, autor książki, z branżą meblarską związany jest od 30 lat. Karierę zawodową zaczynał w firmie MM International w Olsztynie, w której pracował w latach 1994–1999. W latach 1999–2011 związany był z Domar Plus w Olsztynie, Dom Plus w Olsztynie, SPHW Meble Emilia w Warszawie oraz Agata Meble. W kolejnych latach prowadził własną działalność gospodarczą. Zajmował się sprzedażą mebli na terenie kraju jako agent handlowy (reprezentował firmy DFM z Dobrego Miasta, Versa oraz Dekort Meble), a także prowadził szkolenia. Ponadto zaprojektował i otworzył salon meblowy firmy Taranko z Morąga pod nazwą Meblostacja w Olsztynie – odpowiadał za prace koncepcyjne i projektowe, dobór asortymentu, stworzenie procedur, zatrudnienie i wyszkolenie personelu. Od 2021 roku pełni funkcję menedżera ds. szkoleń, bezpieczeństwa i jakości serwisu w firmie Zadbano.
Informacje o wydawcy:
Za publikację odpowiada redakcja BIZNES.meble.pl – jednego z najważniejszych i najbardziej opiniotwórczych mediów branżowych w Polsce. To połączenie nowoczesnego portalu informacyjno-edukacyjnego oraz miesięcznika, który od lat trafia na biurka decydentów, projektantów i profesjonalistów działających w sektorze meblarskim i wyposażenia wnętrz.
BIZNES.meble.pl to coś więcej niż źródło informacji – to przestrzeń dla wiedzy, trendów, analiz i inspiracji. Łączymy świat producentów, dystrybutorów, architektów i handlu detalicznego. Codziennie śledzimy to, co kształtuje przyszłość branży – od innowacji produktowych, przez zmiany legislacyjne, aż po międzynarodowe targi i rynkowe megatrendy.
Za marką stoi Wydawnictwo meble.pl sp. z o.o., którego ambicją jest wspieranie rozwoju branży poprzez rzetelne dziennikarstwo, nowoczesne formaty edukacyjne i działania łączące biznes z designem.