Kolejna edycja Warsaw Home za nami!
Wystawy, warsztaty, panele
Organizatorzy targów Warsaw Home, śladem podobnych imprez na całym świecie, każdego roku coraz większy nacisk kładą na wydarzenia towarzyszące. Liczne wystawy, warsztaty i panele dyskusyjne przyciągają tłumy. Dużym zainteresowaniem cieszyła się Strefa Archiday, w której prowadzono szkolenia i warsztaty, m.in. szkolenie dedykowane projektantom i architektom z programu sketchup+Vray, Archicad, pCon planner. Na scenie głównej Archiday przygotowano bloki tematyczne z zakresu m.in. rynku biurowego i kontraktowego, smart home, rynku wnętrz premium, homestagingu, pozyskiwania i obsługi klienta, narzędzi pracy pracowni projektowej, spotkania z ekspertami i gośćmi specjalnymi. W strefie wydarzenia Poland Design Festival mniejsze manufaktury, lokalni projektanci i młodzi twórcy mogli zaprezentować swoje prace. Mogliśmy tutaj odnaleźć unikalne meble, dekoracje. Na wystawie IDEAS promującej młodych twórców, zostały zaprezentowane prace 24 projektantów, prezentujących prototypy oraz gotowe produkty. Po raz pierwszy równolegle do Warsaw Home odbyły się targi Warsaw Build, związane z branżą budowlaną.
Design Forum
Warsaw Home co roku przyciąga wybitne osoby ze świata architektury, które chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami i wiedzą. Na głównej scenie Design Forum, miejscu stworzonym do dyskusji, w tym roku były poruszane tematy odzwierciedlające motyw przewodni targów - „Jestem”. W tym roku na scenie Design Forum wystąpili min. Karim Rashid prawdziwa ikona w branży, Marcus Fairs – redaktor naczelny największego portalu o designie dezeen.com, Stefan Diez projektant współpracujący m.in. z Magis, Rosenthal czy Thonet studio, Christophe Pillet – francuski projektant współpracujący m.in. z Profim, Driade, Moët & Chandon i wiele, wiele innych.
Najnowsze trendy
Wydarzenia takie jak Warsaw Home zawsze są barometrem panujących trendów, wskazują kierunki projektowe. W tym roku na stoiskach przeważały naturalne materiały, miękkie tkaniny. Na meblach tapicerowanych przeważał aksamit, welur, często w odważnej, zdecydowanej kolorystyce, często w towarzystwie złota i miedzi. Cały czas rośnie trend eco, recykling, tworzenie w zgodzie ze środowiskiem naturalnym. Producenci prezentowali wiele nowości, różnorodność oczekiwań klientów, sprawia, że projektanci wychodzą z innowacyjnymi rozwiązaniami, które spełniają oczekiwania odbiorców. Przyglądając się branży łazienkowej, wciąż królują wielkie formaty, kolorystyka zaczerpnięta z natury. Wielkoformatowe płytki z roślinnymi motywami, kolekcje inspirowane pięknem naturalnych kamieni: onyksem, marmurem.
Jak oceniamy tegoroczne targi Warsaw Home?
Jesteśmy pod wrażeniem, jak bardzo dynamicznie rozwijają się targi. Obserwujemy Warsaw Home od pierwszej edycji i każdego roku, jesteśmy zaskoczeni, że impreza nabiera takiego tempa. Stoiska wystawców są coraz bardziej dopracowane, zachwycają pomysłowością, nowatorskimi rozwiązaniami. Olbrzymi nakład pracy, zaangażowanie organizatorów i wystawców sprawia, że targi z każdą edycją prężnie się rozwijają.
Zgodnie z oficjalnymi danymi, statystyki są imponujące - frekwencja wyniosła 74 489 tys. odwiedzających w ciągu 4 dni targów, w tym 64% odwiedzających to goście biznesowi. Cieszymy się, że zainteresowanie i świadomość projektowa rośnie, że targi stają się obowiązkowym wydarzeniem w kalendarzu architektów i projektantów. Czekamy na kolejną edycję, do zobaczenia za rok!