Kolejna edycja Warsaw Home za nami!

Kolejna edycja Warsaw Home za nami!

Cztery, inspirujące dni targów, blisko 800 wystawców i 120 000 m2 ekspozycji. Liczne warsztaty, panele dyskusyjne zgromadziły tysiące miłośników dobrego wzornictwa, nie mogło nas tam zabraknąć!
2:30 min
0
0

Od 3 do 6 października w podwarszawskim Nadarzynie odbyły się targi Warsaw Home – jedno z największych, tego typu wydarzeń w Europie Środkowo-Wschodniej. Na targach wystawcy z całego świata zaprezentowali meble, dodatki, elementy wykończenia wnętrz i nowości projektowe. Całość ekspozycji została podzielona na kilka stref: Selected Design, Selected Furniture, Kitchen & Dining, Interior Finish i Deco. Targi Warsaw Home to doskonała przestrzeń zarówno do szukania inspiracji projektowych, jak i nawiązywania kontaktów, budowania relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń. Dwa pierwsze dni targów, przeznaczone dla profesjonalistów zgromadziły wiele architektów, dystrybutorów. W sobotę i niedzielę targi były otwarte dla wszystkich intersujących się wzornictwem, projektowaniem i aranżacją.

Ceramika Paradyż Warsaw Home.JPG
Na stoisku Ceramiki Paradyż mogliśmy zobaczyć min. kolekcję „Modernizm” przygotowaną ze współpracy z Mają Ganszyniec.
Queeboo Warsaw home.JPG
Stoisko włoskiej marki Queeboo z charakterystycznymi, kolorowymi, odważnymi formami przyciągało tłumy odwiedzających.

Wystawy, warsztaty, panele

Organizatorzy targów Warsaw Home, śladem podobnych imprez na całym świecie, każdego roku coraz większy nacisk kładą na wydarzenia towarzyszące. Liczne wystawy, warsztaty i panele dyskusyjne przyciągają tłumy. Dużym zainteresowaniem cieszyła się Strefa Archiday, w której prowadzono szkolenia i warsztaty, m.in. szkolenie dedykowane projektantom i architektom z programu sketchup+Vray, Archicad, pCon planner. Na scenie głównej Archiday przygotowano bloki tematyczne z zakresu m.in. rynku biurowego i kontraktowego, smart home, rynku wnętrz premium, homestagingu, pozyskiwania i obsługi klienta, narzędzi pracy pracowni projektowej, spotkania z ekspertami i gośćmi specjalnymi. W strefie wydarzenia Poland Design Festivamniejsze manufaktury, lokalni projektanci i młodzi twórcy mogli zaprezentować swoje prace. Mogliśmy tutaj odnaleźć unikalne meble, dekoracje. Na wystawie IDEAS promującej młodych twórców, zostały zaprezentowane prace 24 projektantów, prezentujących prototypy oraz gotowe produkty. Po raz pierwszy równolegle do Warsaw Home odbyły się targi Warsaw Build, związane z branżą budowlaną.

Warsaw Home 2019 fot. Robert Wilczyński.jpg
Warsaw Home 2019, fot. Robert Wilczyński
Excellent Warsaw home.JPG
Na stoisku Excellent odwiedzający mogli porównać wiele modeli wanien, ceramiki łazienkowej, odszukać idealnie rozwiązanie do łazienki o każdym metrażu.

Design Forum

Warsaw Home co roku przyciąga wybitne osoby ze świata architektury, które chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami i wiedzą. Na głównej scenie Design Forum, miejscu stworzonym do dyskusji, w tym roku były poruszane tematy odzwierciedlające motyw przewodni targów - „Jestem”. W tym roku na scenie Design Forum wystąpili min. Karim Rashid prawdziwa ikona w branży, Marcus Fairs – redaktor naczelny największego portalu o designie dezeen.com, Stefan Diez projektant współpracujący m.in. z Magis, Rosenthal czy Thonet studio, Christophe Pillet – francuski projektant współpracujący m.in. z Profim, Driade, Moët & Chandon i wiele, wiele innych. 

Defra Warsaw home.JPG
Na ekspozycji mebli łazienkowych Ø NAS i Defra, zaprezentowano rozwiązania przystosowane do łazienek o każdym metrażu.
stoisko Tubądzin Warsaw Home 4.jpg
Na stoisku Tubądzin mogliśmy zobaczyć ponad 40 nowych wzorów, ponad 20 propozycji dla płytek wielkoformatowych oraz polskie premiery czterech łazienkowych kolekcji Macieja Zienia w formacie 33x90cm – GLEAM, LUCID, SCORIA I SHEEN. Fot. Tubądzin

Najnowsze trendy

Wydarzenia takie jak Warsaw Home zawsze są barometrem panujących trendów, wskazują kierunki projektowe. W tym roku na stoiskach przeważały naturalne materiały, miękkie tkaniny. Na meblach tapicerowanych przeważał aksamit, welur, często w odważnej, zdecydowanej kolorystyce, często w towarzystwie złota i miedzi. Cały czas rośnie trend eco, recykling, tworzenie w zgodzie ze środowiskiem naturalnym. Producenci prezentowali wiele nowości, różnorodność oczekiwań klientów, sprawia, że projektanci wychodzą z innowacyjnymi rozwiązaniami, które spełniają oczekiwania odbiorców. Przyglądając się branży łazienkowej, wciąż królują wielkie formaty, kolorystyka zaczerpnięta z natury. Wielkoformatowe płytki z roślinnymi motywami, kolekcje inspirowane pięknem naturalnych kamieni: onyksem, marmurem.


Franke Warsaw Home.JPG
Stoisko firmy Franke zaprezentowała kuchnię odpowiadającą współczesnym potrzebom, zgodnie z hasłem „Kuchnia sercem domu”.

Jak oceniamy tegoroczne targi Warsaw Home?

Jesteśmy pod wrażeniem, jak bardzo dynamicznie rozwijają się targi. Obserwujemy Warsaw Home od pierwszej edycji i każdego roku, jesteśmy zaskoczeni, że impreza nabiera takiego tempa. Stoiska wystawców są coraz bardziej dopracowane, zachwycają pomysłowością, nowatorskimi rozwiązaniami. Olbrzymi nakład pracy, zaangażowanie organizatorów i wystawców sprawia, że targi z każdą edycją prężnie się rozwijają.

Zgodnie z oficjalnymi danymi, statystyki są imponujące - frekwencja wyniosła 74 489 tys. odwiedzających w ciągu 4 dni targów, w tym 64% odwiedzających to goście biznesowi. Cieszymy się, że zainteresowanie i świadomość projektowa rośnie, że targi stają się obowiązkowym wydarzeniem w kalendarzu architektów i projektantów. Czekamy na kolejną edycję, do zobaczenia za rok!

Warsaw Home Robert Wilczyński.jpg
Warsaw Home 2019, fot. Robert Wilczyński