Adresatami najnowszego konkursu marki Opoczno „Codzienność dobrze zaprojektowana” byli architekci oraz projektanci wnętrz, niezależnie od wieku oraz doświadczenia.
– Udział w konkursie to dla początkujących projektantów możliwość zmierzenia się zarówno z innymi wkraczającymi w świat architektury wnętrz, jak i tymi, którzy mają już bogate doświadczenie. Dzięki temu to bardzo ciekawe wyzwanie zawodowe i duża nauka na przyszłość – wyjaśnia architekt Grzegorz Goworek, juror konkursu.
W konkursie zgłoszono ponad 100 projektów, w których wykorzystano różnego rodzaju płytki z portfolio marki Opoczno.
– Jury nie miało łatwego zadania. Do oceny mieliśmy ponad sto świetnych prac – podkreśla Kamil Białas, redaktor naczelny magazynu White Mad i portalu WhiteMad.pl, patrona medialnego konkursu.

Pośród zgłoszonych na konkurs prac najwięcej było projektów łazienek, od obszernych salonów kąpielowych po kompaktowe wnętrza. Nie zabrakło również aranżacji salonów, kuchni, jadalni i sypialni, a nawet przestrzeni publicznych jak np. kawiarnie.
- Zachwyciła nas różnorodność zaprojektowanych wnętrz. Produkty Opoczno znalazły swoje miejsce na ścianach i podłogach, za każdym razem podkreślając integralność projektu – opowiada Patrycja Jakuć, Design Manager Opoczno.
Zgłoszone projekty były oceniane przez jury w dwóch etapach. W pierwszym skupiono się na wybraniu dwudziestu najlepszych prac, które znajdą się w finale. Podczas zebrania stacjonarnego 09.12.21r. jury wybrało najlepsze projekty. Jurorzy brali pod uwagę zarówno aspekt estetyczny, jak i praktyczny zgłoszonych prac. Podczas oceny brano pod uwagę takie kwestie jak ponadczasowość, funkcjonalność, odzwierciedlenie aktualnych trendów oraz konsekwencję w stosowaniu zabiegów stylistycznych. Oceniano również oryginalność projektów, kreatywność autora oraz jakość wizualizacji. Uwzględniono również takie aspekty jak ciekawe rozwiązania projektowe, umiejętne i nieszablonowe zastosowanie płytek Opoczno oraz uwzględnienie potrzeb współczesnego użytkownika, które wynikają z panującego obecnie stylu życia.
– Dobry projekt ma poprawiać jakość życia – podkreślał Grzegorz Goworek. Zwycięzcy konkursu otrzymają nie tylko nagrody pieniężne, ale także możliwość szerokiej promocji.
– Chcemy umożliwić architektom i projektantom biorącym udział w konkursie dotarcie do szerokiej społeczności osób zainteresowanych urządzaniem wnętrz. Opowiedzieć o ich projektach, pokazać jak różnorodnie można zaaranżować przestrzeń, w której codziennie przebywamy. Zwłaszcza teraz jest to niezwykle ważne by miejsce, w którym spędzamy tak wiele czasu, było dopasowane do naszych potrzeb – zarówno estetycznie, jak i funkcjonalnie. Spokój i równowaga, a może energia i niestandardowe podejście? Nie ma jednej recepty na dobrze zaprojektowane wnętrze. Architekt jest w stanie pomóc odnaleźć właściwe rozwiązanie – podsumowuje Małgorzata Matuzewicz, Brand Manager marki Opoczno.
I miejsce – projekt pracowni A2 Studio Architektury
W projekcie łazienki wykorzystano płyty gresowe z kolekcji Eternal, które pięknie komponują się z kryjącymi ściany rattanowymi matami. Projekt wyróżnia prostota i lekkość. To wyjątkowe, jasne, pogodne wnętrze, które łączy w sobie elementy stylu boho oraz skandynawskiego. Pomieszczenie emanuje naturalnym, domowym ciepłem.


– Projekt urzekł mnie tym, że udało się połączyć elegancję ze stylem skandynawskim. Wprowadzono delikatne beżowe kolory, które nadały tej przestrzeni kobiecej subtelności – mówi Agnieszka Gumińska z portalu PLNDesign.pl, jurorka konkursu.
II miejsce – projekt studia NO Design
Kuchnia połączona z jadalnią, w której wykorzystano płytki z kolekcji Satis (ściana nad blatem) oraz Color Crush i Calacatta Marble (podłoga). Przestronne wnętrze łączy praktyczność z luksusowym charakterem. Imitujące kamień płytki tworzą piękną i harmonijną kompozycję z czernią oraz drewnem. Projekt wyróżnia się konsekwencją oraz interesującym zastosowaniem produktów Opoczno.


– Ten projekt bardzo nas zaskoczył, m.in. tym, że użyto płytek w bardzo nietypowy sposób na podłodze, pokazując inną niż tradycyjna możliwość ich ułożenia – wyjaśnia Iza Gemzała.
III miejsce – projekt pracowni 010 Architekci
Aranżacja nowoczesnej łazienki w szarościach z zastosowaniem płytek Noisy Grey oraz Calacatta Marble White. Jurorów urzekła prostota, spójność i ponadczasowość wnętrza. Główną dekorację w tym oszczędnym w formy, minimalistycznym wnętrzu stanowią płytki z wzorem kamienia.


– Projekt jest minimalistyczny i ponadczasowy. Tak zaprojektowana łazienka, z wykorzystaniem zaproponowanych produktów, będzie dobrze wyglądać także za wiele lat – ocenia Kamil Białas, juror konkursu.
Pozostałe jedenaście wyróżnionych prac zostało wyróżnionych za oryginalność, ciekawe rozwiązania i kreatywne podejście do zastosowania produktów marki Opoczno. Wyróżnienia wraz z nagrodami dodatkowymi otrzymali: AW interior design, Pro Sketch, Campanille, Sow Archi Design, Kucia Studio Architektura Wnętrz, Audiovizulana, Paweł Maszewski, KABO Pracownia Projektowa, Iza Piotrowska, The Colors Interior, Projekt Synteza.
W przyszłym roku marka Opoczno ponownie połączy siły z architektami w poszukiwaniu ciekawych rozwiązań w kolejnej edycji konkursu. Dlatego już teraz zapraszamy wszystkich na kolejną edycję konkursu #OpocznoiArchitekci.