KIS List - poznaj aplikację dla projektantów
Jak i kiedy powstało narzędzie KIS List?
Wszystko zaczęło się niewinnie. Moja żona, która jest projektantką wnętrz, poprosiła mnie o przygotowanie szablonu listy wyposażenia dla klientów w Excelu. Do tej pory jej praca wyglądała w ten sposób: przeglądała strony internetowe i jeżeli dany produkt chciała zapisać, kopiowała nazwę produktu, opis, cenę oraz link i to wszystko wklejała do arkusza kalkulacyjnego. Chciała, aby jej listy wyposażenia były “ładniejsze”, dlatego poprosiła mnie o pomoc. Tylko, że ja wiem, że ona Excela nie lubi, a jako, że posiadam 20 lat doświadczenia w tworzeniu i projektowaniu aplikacji online, wiem, że w Excelu nie da się zrobić tego, co bym chciał. Przyjrzałem się, na co żona traci najwięcej czasu tworząc takie listy i wymyśliłem jak to usprawnić. Żona była zachwycona już pierwszą wersją, której daleko było do obecnego KIS List.
Skoro była zachwycona, wymyślałem dalej. Podczas pierwszych miesięcy używania dostałem od żony mnóstwo nowych próśb i pomysłów na nowe funkcje i usprawnienia. Razem doszliśmy do wniosku, że narzędzie jest tak przydatne, że musimy je udostępnić większemu gronu. Tak rozpoczęliśmy długą niemal 1,5 roczną drogę do wersji uruchomionej 3 maja 2021 roku.
Tworząc KIS Listę, chcieliśmy, aby była jak najbardziej elastyczna, aby każdy użytkownik niezależnie od przyjętego modelu pracy, który preferuje, mógł korzystać z niej w taki sposób, jaki chce i jakiego potrzebuje. Za pomocą listy można np. komunikować się z klientem, wymieniać komentarze dotyczące produktów, klient może akceptować lub odrzucać produkty, można również eksportować dowolne zestawienia produktów z listy do plików PDF czy Excel, oznaczać statusy realizacji i wiele więcej. Wierzymy, że te osoby, które raz spróbują pracy na naszej liście, nigdy już nie wrócą do starych technik typu „kopiuj – wklej”.
Wiemy, jak dużo pracy kosztuje stworzenie projektu wnętrza, rozmowy z inwestorem, ciągłe śledzenie zmieniającej się oferty wyposażenia wnętrz i wiele więcej. Projektanci naprawdę mają dużo rzeczy na głowie. W tym jednym aspekcie chcemy im pomóc i zminimalizować czas niezbędny do przygotowania list wyposażenia tak bardzo, jak to jest tylko możliwe.
Integralną częścią aplikacji KIS List jest wtyczka KISer, która odpowiada za dodawanie produktów na listę. Tworząc listy zakupowe, oferty i kosztorysy nie musisz kopiować linków, pobierać zdjęć i danych do produktów. Z KIS List znajdujesz produkt, klikasz w ikonę z paska przeglądarki i w ciągu kilku sekund masz już dodany produkty do konkretnej listy.
Ile osób korzysta obecnie z KIS List?
Już w pierwszych dniach po uruchomieniu, mieliśmy pierwsze rejestracje. Informacja o nowym narzędziu rozprzestrzeniła się na grupach dla projektantów na facebooku, gdzie sami użytkownicy zaczęli polecać KIS List. Byliśmy szczęśliwi, że trud, który włożyliśmy w aplikację się opłacił, a sama aplikacja spotkała się z tak ciepłym przyjęciem. Obecnie w systemie mamy ponad 2400 kont, a dziennie modyfikowanych jest ponad 1200 list.
To, co nas miło zaskoczyło to fakt, że KIS List stał się narzędziem przeznaczonym nie tylko dla projektantów wnętrz, ale dla każdego, kto przygotowuje oferty dla klienta. Wśród naszych użytkowników mamy jednoosobowe działalności oraz większe sklepy internetowe czy salony sprzedaży. Jesteśmy podekscytowani tym, że użytkownicy sami znajdują zastosowanie dla naszego narzędzia w swoim biznesie. Np. jeden ze sklepów korzystający z KIS List, opcje wydruku moodboardu stosuje do wydruku plakietek produktu do swojego stacjonarnego sklepu, a to tylko jeden przykład kreatywnego wykorzystania KIS Listy. Dochodzą do nas głosy, że sklepy korzystające z dużych rozwiązań komercyjnych, dedykowanych do ich biznesu wolą korzystać z KIS List.
Do każdego produktu umieszczonego na liście możemy dodać komentarz. Notatki widoczne w widoku listy usprawniają komunikację z klientem.
Jakie są dalsze plany na rozwój KIS List?
Pracujemy nad modułem automatycznie aktualizującym ceny na listach. Będzie to kolejny przełomowy krok w rozwoju KIS List. Wcześniej zastanawialiśmy się nad wprowadzeniem takiej funkcjonalności, jednak z przyczyn technicznych wizja ta była tylko marzeniem aż do teraz.
Jako twórca czytam każdego maila i rozmawiam z każdą KISerką i KISerem, którzy zgłoszą swój pomysł na usprawnienie KIS List. Obecna wersja zawiera ogromną ilość sugestii i pomysłów, które otrzymaliśmy właśnie od nich, i wciąż trafiają do nas nowe.
Opinie zadowolonych użytkowników KIS Listy, mówią same za siebie, więc jeśli na co dzień tracicie wiele czasu na tworzenie list zakupowych, przetestujcie KIS List.
- Potwierdzam! Zakochałam się KIS List po pierwszym użyciu. Nie wyobrażam sobie już pracy bez niego. Estetyka i użyteczność w jednym ❤
- Nareszcie robienie list zakupowych to przyjemność. Robię obecnie 4 listy na zakończenie projektu a 5 buduję od początku projektu. Olbrzymia oszczędność czasu wiele elementów na poprzednich listach można wykorzystać ponownie. Kosztorys tworzy się sam - można filtrować na różne sposoby robiąc oddzielne listy dla stolarza czy dla firmy z oświetleniem. Jestem zakochana w tej aplikacji bardzo polecam. Pan Robert zrobił mi indywidualne szkolenie z funkcji programu online. Pakiet premium roczny to jest coś co mnie interesuje. Równolegle prowadzę obecnie 6 projektów wiec jest to narzędzie które uratowało mi życie. Jest cudowne - bardzo kibicuję aby się dalej rozwijało, rosło w siłę.
- Pozazdrościć zdolnego męża 😉 Aplikacja jest genialna. Idealna dla mnie i będę z niej korzystać już na stałe 😉 "Artystyczny" nieład w dokumentacji został okiełznany 😂 Co najważniejsze dla mnie, olbrzymia oszczędność czasu i łatwość obsługi.
- KIS List, sprawdziłam i pokochałam miłością absolutną 😃 wszystko uporządkowane, podliczone, można filtrować - koszt pomieszczenia lub zestawienie płytek - gotowa lista do sklepu, klik i moodboard sam się robi... Ogromna oszczędność czasu i ułatwienie życia klientom przy zamówieniach. Magia 😍