Tubądzin Airflow System – sztuka połączona z technologią
Hasło Grupy Tubądzin „Łączy nas design” od lat udowadnia, że nowoczesna technologia może służy realizacji marzeń o pięknie, wygodzie i wyjątkowości każdej przestrzeni. Zarówno obiektów komercyjnych, jak i prywatnych. Aby podkreślić wyjątkowość rozwiązań Tubądzin Airflow System oraz płyt wielkoformatowych, projektanci marki postanowili wykorzystać powierzchnie elewacji modernizowanego Centrum Logistycznego w Cedrowicach – jednego z najnowocześniejszych tego typu obiektów w Polsce.
Obrazy na elewacji
Za ideą stoi Joanna Nowak, projektantka z działu wzornictwa Grupy Tubądzin. Głównym założeniem projektu było wykorzystanie motywu wyciągniętych dłoni jako międzyludzkiej bliskości i metafory zwieńczenia twórczego procesu. Geometryczna forma jest inspirowana sztuka origami, co pogłębia efekt trójwymiarowości. Obraz o nietypowym kształcie został wykonany z prawie 500 elementów, z których największy ma wymiary 120x240 cm, natomiast najmniejszy element to płytka 27x45 cm. Obraz na elewacji uzupełniają kolory z kolekcji Cielo e Terra, autorstwa Doroty Koziary.
„Prezentowana realizacja jest zwieńczeniem szerokiej gamy możliwości działań kreatywnych w ceramice, dlatego pierwsze poszukiwania dotyczyły motywu, który łączy wszystkie działy Grupy Tubądzin. Od pierwszej kreski postawionej podczas szkicowania projektów kolekcji, przez cały proces produkcyjny, po kontakt z klientem, który ostatecznie kupuje nasze produkty do wnętrza. Dłoń jest tu więc motywem łączącym ludzi – podajemy ją na powitanie, gdy podpisujemy umowy i pozytywnie kończymy spotkanie” – mówi Joanna Nowak.
Nowe możliwości
Nie możemy również wspomnieć o popularnym podwórka przy ulicy Więckowskiego 4 w Łodzi. Na elewację kamienic od strony dziedzińca został przeniesiony obraz „Narodziny dnia” autorstwa Wojciecha Siudmaka. Wybitny polski artysta od ponad 50 mieszka i tworzy we Francji. Dzieło w klimacie romantyczno-fantastycznym odwzorowano na 250 płytach gresowych – największa z nich ma 2 metry, najmniejsza zaledwie 25 centymetrów. Każda z nich została precyzyjnie rozmieszczona na elewacji kamienicy, której okna idealnie wpasowały się w kontekst dzieła artysty. Cała instalacja zajmuje powierzchnię 350 m2. Doskonale obrazuje kreatywne możliwości pracy z ceramiczną okładziną ścienną i elewacyjną, jako środkiem artystycznego wyrazu.