Jak uniknąć błędów przy zakupie płytek? Sprawdź te ważne wskazówki!`
Jak sprawdzić płytki przed ich zakupem?
Przed zakupem warto poświęcić czas na wizytę w salonie z wyposażeniem łazienek, markecie budowlanym, aby sprawdzić, czy wybrane płytki znajdują się na ekspozycji. Dzięki temu możemy sprawdzić, jak wyglądają w rzeczywistości. Dobrym pomysłem jest też zamówienie próbek płytek. Próbki to małe wycinki z oryginalnych formatów płytek, które pomogą nam wyobrazić sobie ich wzór i odcień w szerszym kontekście, czyli w połączeniu z innymi materiałami, kolorami i wyposażeniem. Wiele sklepów oferuje możliwość zamówienia próbek oferowanych produktów,
Zamów płytki wcześniej
Nie kupuj na ostatnią chwilę. Sprawdź dokładnie informacje o czasie realizacji zamówienia i dostawy, aby precyzyjnie zaplanować przebieg prac budowlanych. Warto zostawić zapas czasowy na ewentualne reklamacje, np. zgłoszenie uszkodzenia płytek w transporcie. Opóźnienia w realizacjach mogą skutkować poważnymi konsekwencjami, nawet zakończeniem współpracy z wybraną ekipą wykończeniową. Sprawdź wszystkie informacje o dostawach realizowanych w sklepie Domni.pl
Zamów płytki z zapasem
Kupując płytki ceramiczne, warto upewnić się, że kupujemy z zapasem. Po co nam dodatkowe płytki? Na ewentualne straty i uszkodzenia podczas obróbki, docinki. Często zdarza się także tak, że płytki odpadają lub uszkadzają podczas użytkowania. Rotacja kolekcji płytek na rynku jest bardzo duża. W praktyce oznacza to, że wybrana przez Ciebie cała kolekcja czy pasująca partia produkcyjna może już nie być dostępna w sklepach po kilku latach. Trudno będzie dokupić brakujące płytki. Dlatego warto zostawić kilka płytek, które można wykorzystać do wymiany uszkodzonych elementów bez obawy o różnice wizualne płytek. Sprawdź, jak obliczyć ilość płytek przed zamówieniem.
Dokładnie sprawdź płytki po dostawie
Po dostawie zamówienia sprawdź dokładnie opakowania pod kątem widocznych uszkodzeń. Rozpakuj je i sprawdź, czy płytki ceramiczne uległy uszkodzeniu w transporcie. Materiał może ulec uszkodzeniu w trakcie gwałtowniejszego hamowania, przesuwania lub pakowania innych przesyłek na samochodzie dostawczym. Produkty są pakowane z najwyższą starannością, jednak nie wszystkie sytuacje losowe można przewidzieć.
Czy muszę otwierać płytki przy kurierze?
Nie musisz, jednak jeśli zauważysz wyraźne uszkodzenia opakowań na pierwszy rzut oka, od razu poproś o protokół uszkodzeń w dostawie. Każdy kierowca powinien posiadać formularz przy sobie. Odpakuj uszkodzone kartony i zrób zdjęcia wszystkich pękniętych produktów. Im szybciej zgłosisz uszkodzenia, tym szybciej odzyskasz pieniądze lub pełnowartościowe płytki. Trzeba to zrobić to w ciągu 48 godzin. Po upływie tego czasu reklamacje z powodu uszkodzeń w dostawie mogą nie być rozpatrywane pozytywnie i jest to standardowa praktyka w branży ceramicznej. Płytki mogą uszkodzić się także podczas przenoszenia i rozkładania kartonów na budowie, a to już nie podlega reklamacji ze względu na uszkodzenia w trakcie realizacji usługi dostawy. Sprawdź, jak wygląda proces reklamacji i zwrotów w sklepie Domni.pl.
Co robić z uszkodzonymi płytkami?
Zadaj to pytanie w Dziale Obsługi Klienta w sklepie, w którym złożyłeś zamówienie. Doświadczeni doradcy z pewnością znajdą najlepsze rozwiązanie.
Co jeszcze warto wiedzieć przed zamówieniem płytek i rozpoczęciem prac remontowych?
Czy kurier wniesie mi płytki do mieszkania?
Kurierzy dostarczający towary gabarytowe, czyli o wadze powyżej 30 kg nie mają obowiązku wnoszenia przesyłek do mieszkań i domów. Kurierzy zatrzymają się tam, gdzie prawo o ruchu drogowym i infrastruktura na to pozwolą. W przypadku dostawy do mieszkania w bloku może być to parking przed budynkiem. W przypadku dostaw paletowych, to na kupującym spoczywa obowiązek zorganizowania rozładunku i wniesienia towaru do lokalu.
Dostałem krzywe płytki - czy to normalne?
Krzywizny są normalnym zjawiskiem, zwłaszcza w przypadku płytek wielkoformatowych. Duże gresy podczas wypalania w wysokiej temperaturze będą się odkształcać bardziej, niż małe formaty. Stopień krzywizny jest regulowany normami jakościowymi, dlatego nie powinny nas niepokoić. Stopień odchylenia płytek na krawędziach reguluje norma PN-EN 14411, dopuszczając odchylenia do 0,5% długości boku/przekątnej, lub maksymalnie +/- 2 mm. Doświadczeni płytkarze powinni posiadać klipsy poziomujące, które pozwolą odpowiednio przymocować płytki do powierzchni ścian i posadzek.
Czy można reklamować położone płytki?
Nie można reklamować płytek przyklejonych do powierzchni. Płytki ceramiczne reklamujemy przed położeniem ich na ścianie lub posadzce, dlatego ewentualne odstępstwa od wzoru czy jakości musimy wyłapać odpowiednio wcześniej. Watro, wyjąć płytki z opakowań i je wymieszać, aby ułożyć je "na sucho" i zaplanować przebieg wzoru. To szczególnie istotne w przypadku płytek tonalnych i imitujących naturalne materiały, aby uniknąć powtarzalności twarzy obok siebie. Efekt będzie bardziej realistyczny.
Więcej odpowiedzi na pytania dotyczące zamówień, płatności i rozwiązywania problemów znajdziesz także w naszym FAQ.